söndag 1 februari 2009

Autosave?

Jag har fått hem min alldeles nya ritplatta. Den är jääääättebra. :)

Jag har arbetat på en serie några timmar igår och större delen av den tid som blivit över idag, och det artar sig. Började faktiskt bli nöjd, vilket är svåruppnåeligt när man är jag. MEN!

Jag arbetade på min nya bild i godan ro när jag plötsligt upptäckte att skärmen slocknade. Märkligt, tänkte jag, och blev lättad när bilden kom tillbaka. Däremot kunde jag inte styra musen så bra och efter några sekunder slocknade skärmen igen.

"Jag sparar!" tänkte jag, för det var väl 20 minuters arbete sedan jag senast hade sparat bilden. Mellan fler skärmsläckningar och ryckiga musrörelser senare lyckades jag iallafall komma åt "save"-knappen, innan datorn hängde sig helt (konstigt datorfel förresten, jag misstänker virus).

Anyway, jag tänkte att: aja, antingen hann jag spara eller inte, det är inte hela världen. Startar upp datorn igen och öppnar min arbetsfil.

OCH DET HÄR ÄR HUR BILDEN SER UT NÄR JAG ÖPPNAR DEN IGEN!!! :

Alla mina lager, mina detaljer och allting: borta. Det enda jag har kvar nu är en lågupplöst jpeg-fil från några arbetstimmar bakåt i tiden när jag skulle be en kompis om råd.

Det jag får göra är helt enkelt att använda den som grund för att göra en NY bild, beräknad tidsåtgång: 3 timmar, minst.

Tur att jag är en lugn och harmonisk man som bara behöver några sekunder på sig för att hitta på något positivt med det hela: jag kan göra om ruta ett som faktiskt kändes lite tråkig, och sen lär jag mig att spara oftare och i fler filer... hrmm..!

Men det betyder inte att jag är helt glad ... :/

8 kommentarer:

Daniel Christensen sa...

Det skulle roat mig gränslöst att vara oharmonisk i ditt sällskap när du upptäckte det. Flina lite och säga "OJ DET DÄR VAR INTE SÅ KUL!

emilofglory sa...

Då hade jag dödat dig.

Anonym sa...

I feel yer pain O________o

WS sa...

krya på dig, you craaaazy diamooond

Mattis sa...

Kul, vad har du köpt för platta?

emilofglory sa...

Wacom Cintiq 12WX, riktigt trevlig. :)

Mattis sa...

Ah, du har köpt en riktig best. Jag anade att det skulle vara nåt större, men kanske inte nåt sånt här. Jag måste få ta mig en titt på den vid lämpligt tillfälle :)

emilofglory sa...

Goes without saying, Mattis. :)