torsdag 8 oktober 2009

Crunch time

Jag har stängt in mig i en egen liten värld de senaste två dagarna, och bara tagit små korta pauser från min koncentration. Jag har nämligen konstruerat en hemsida för mitt nyregistrerade företag. :)

Eftersom nästan all min verksamhet kommer att ske över nätet är det ju viktigt att hemsidan blir bra. Det har varit otroligt kul, frustrerande, utmanande och tillfredställande att bygga upp sidan från scratch. Jag är visserligen inte helt klar än, men det närmar sig!

De enda egentliga avbrott jag tagit från mitt intensiva designande och programmerande har varit promenader med Texas, och så kom Manuel och Jesper förbi och kollade på senaste avsnittet av "How I met your mother" igår. Det är helt sjukt hur kul den serien är, slår Friends
med hästlängder.

Idag köpte jag en kamera! Jag kommer ju att behöva kunna ta bra bilder på mina produkter, så jag gick till Onoff och köpte en Nikon Coolpix L100. Jag hade inte kollat ut någon modell eller så innan, utan gick dit och fick råd direkt i butiken. 2500 spänn gick kalaset på inkl minneskort, men det är det värt. Får ju tillbaka momsen framöver också! :)

Att döma av det lilla testandet jag har hunnit göra än så länge verkar den fylla mina syften med rejäl marginal!

Träning ja! Det har inte blivit mycket av den varan under mina två dagars crunch time, men det gör inget, behövde ändå slänga in några vilodagar. Jag och Jesper ska köra ett pass ikväll. Chins ftw!

Ok, jag lovar att slänga upp en länk till sidan när det är dags att lansera. Några av er har nog dessutom redan sett beta-versioner. :)

Cheers!

1 kommentar:

Daniel Christensen sa...

Ballt, den heter ju tom att den tar coola bilder!

Jag vill se :( NU!